Generera värde genom bättre kundupplevelser

Ett lönsamt business case

Relativt snittet i en bransch är de kundupplevelseledande organisationernas kunder beredda att köpa 6,7 % mer, de har 8,4 % högre sannolikhet att rekommendera och 8,2 % högre motvilja mot att byta leverantör.

6,7%

Vill köpa mer

8,4%

Högre sannolikhet att rekommendera

8,2%

Högre motvilja att byta leverantör

Kostnadsfri workshop

Boka upp en kostnadsfri workshop med Comcus för att se vad hantering av kundupplevelsen har gjort för andra organisationer som aktivt arbetar med verksamhetsutveckling inom kundupplevelsehantering.


Varje år konsumerar en vanlig svensk tusentals tjänster och produkter. Sjukvård, snabbmat, jobbresor, semester, matkassar, träningskläder, kapitalvaror och större investeringar. Jag vill påstå att en klart majoritet av svenska kunder på ett eller annat sätt känner sig besvikna före, under eller efter köpet, det vittnar de kundresor som vi publicerar varje vecka. Många företag har helt enkelt glömt bort kunden och fokuserar på interna processer som ska förenkla verksamheten. 
En krånglig hemsida, svårtillgänglig support, personal utan förståelse för kunden, bristande kunskap om kundens behov är alla anledningarna till brister i kundupplevelsen.Företag som vill fortsätta vara relevanta måste ta ett helhetsgrepp om kundupplevelsen. De som lyckas kommer få kunder som säljer företagets produkter/tjänster de som misslyckas kommer gå till historien. 
/ Markus verksamhetskonsult på Comcus
banner-4.jpg

Kunden i centrum? Jo men visst serru..
så äre..

En vanlig klyscha kan tyckas. Alla organisationer vill väll säga att de jobbar med kundfokus eller kunden i centrum? Vad innebär det då? Och på vilket sätt påverkar kundfokus din omsättning eller dina nyckeltal? Comcus kan hjälpa dig och din organisation att skapa värde för kunden. Det blir en win-win situation för nöjda kunder genererar nya kunder.

10% bättre än genomsnittet är allt som krävs, men hur når du dit?

Hotellkedjan Ritz Carlton anses som en av världens mest exklusiva och får ständigt toppbetyg i kundupplevlse. Grunden för deras framgång är att alltid vara 10% bättre än genomsnittet och gång efter annan möta eller överträffa sina kunders förväntningar. Läs vårt blogginlägg om Ritz Carlton och deras Gold Standard och hur du kan generera mer kunder genom att hela ditt bolag tänker och möter kunden där kunden är.

Vad kan vi göra för er?

Sammanfattning av Comcus tjänster

Kostnadsfri workshop om kundupplevelse

Under två timmar så berättar vi om grunderna i det som kallas CX (Customer eXperience) eller på Svenska hantering av kundupplevelsen. Genom belysande exempel från många av de kundresor som vi dokumenterat under årens lopp så resonerar vi kring hur företag och organisationer kan möta sin kund på ett effektivare sätt som blir mindre kostsamt men som också genererar nya intäkter till verksamheten.

Ert stöd i verksamhetsförändring

Mindre och medelstora företag har svårt att ha en heltidsanställd som enbart jobbar med verksamhetsförändring av kundupplevelsen. Comcus erbjuder företag kompetenstjänster som vidareutvecklar er organisation så att ni på ett bättre sätt möter er kund. Läs mer om det sätt som vi kan hjälpa er och dra .

Vår ambition är att vara ert stöd i verksamhetsförändring som gör er till en bättre leverantör. Comcus arbete skapar mätbart ökar intäkter, minskade kostnader och skapa lojala kunder som blir era ambassadörer.